Vi introducerar CTLA, Call to Later Action

Alla vi som jobbar i branschen vet hur viktigt det är med en korrekt utformad och strategiskt placerad CTA (Call to action). Oavsett om det gäller webbsidan eller e-handeln.

Vad gör vi för att vinna resterande 98% av våra potentiella kunder, som inte nappar på vårt erbjudande här och nu?

Kort om CTA

En Call-to-Action (CTA) är en uppmaning för att få dina besökare på din webbplats att utföra något. Det kan handla om att att fylla i ett formulär, eller helt enkelt köpa er produkt.

Kort och gott kan man säga att en CTA är till för att påverka besökaren att utföra den åtgärd som du vill att de ska göra. Såhär långt är alla med, men vad händer med alla de besökare som vill utföra åtgärden du önskar, fast vid ett senare tillfälle? Och kanske viktigast av allt… Hur fångar man upp även dessa potentiella kunder?

Vi skriver internethistoria. Vi introducerar Call-to-Later-Action (CTLA)

Många känner igen sig, man besöker en webbplats, vill utföra den önskade åtgärden som man leds till… Men ska bara göra lite annat först. Sedan glöms detta av och man kommer på det igen efter några dagar.

Man börjar googla på nytt, i hopp om att hitta tillbaka till webbplatsen man besökte för några dagar sedan. Antingen så hittar man lyckligtvis tillbaka och fullföljer åtgärden. Eller så gör man de inte och hamnar istället hos konkurrentens webbplats för att fullfölja…

Detta, fastän du gjort allt rätt ur CTA perspektiv!

CTLA, Call-to-Later-Action
Swapi skriver internethistoria. Vi introducerar: CTLA, Call-to-Later-Action

På Swapi har vi löst detta på ett revolutionerande sätt. Vi hjälper er att  fånga upp och binder era potentiella kunder. Låt dem få utföra den åtgärden som du önskar fast på deras villkor. När tid ges, på deras villkor!

När vi pratar om Call-to-Later-Action (CTLA) så menar vi inte att det görs med redan befintliga lösningar såsom önskelistor, eller automatiska mejlutskick. Istället revolutionerar vi internet och sätter därför det nya begreppet på kartan, CTLA.

Den lösning som vi använder oss av för att fånga upp kunden igen sker helt på användarens villkor. Utan påtryckningar eller andra jobbiga utskick. Dessutom knyter och stärker ert band till kunden även efter att åtgärden du önskat fullföljts.

CTLA, Call-to-Later-Action

Visst låter det spännande?

Hör av dig till oss redan idag så hjälper vi er komplettera ert Call-to-Action (CTA) med Call-to-Later-Action. Tappa inte era kunder som vill nyttja ert erbjudande, fast vid ett senare tillfälle.

Swapi eller Swappie?

Vi är varken en e-handel eller säljer rekonditionerade iPhones billigt eller utför reparationer på mobiltelefoner.

Däremot har vi lång erfarenhet inom programmering i alla dess former och programmeringsspråk!

Är du ute efter begagnade mobiler så kanske du egentligen letar efter Swappie. I annat fall är du välkommen att höra av dig om hur vi kan skapa bra innehåll för iPhones och andra mobila enheter =)

Swapi AB - Backend- & Frontent
Swapi eller Swappie? Vi jobbar med kodnig

Bilfirma ansluten till Bytbil? Nu lanserar vi vår plugin även för er!

Bytbils billistning på din hemsida – med mordernare design och givetvis användarvänlighet i fokus

Är du en bilhandlare med en hemsida bygg i WordPress och vill integrera Bytbils billistning?

Bytbil Wordpress API

På Swapi har vi tagit fram en av marknadens bästa Worpress koppling mot Bytbils API som kopplar ihop era bilar i lager och listar dessa på direkt på er hemsida.

Förutom att era bilarna automatiskt listas på er hemsida byggd i WordPress får varje bil en egen sökmotorvänlig URL samt att du även serveras med data-filer¹ för att enkelt kunna skapa riktade annonser på Facebook och andra sociala medier för dina bilar.

Hör av dig till oss redan idag så förklarar vi mer om fördelarna med att koppla din hemsida med vårt billistningstillägg.

Bilförsäljare ansluten till Wayke eller Bytbil?
  1. Dynamiskt genererade XML-filer
    Extensible Markup Language

Fler och fler bilförsäljare använder vår Wayke-lösning för sin billistning

”Fler och fler bilförsäljare listar sina bilar på sina hemsidor med Swapis lösning för Wayke API”

Bland det senaste tillskotten finns bland annat Bilcenter Syd, Eklunds Bil och Gustafssons Bil använder vår lösning för sina billistningar.

Här hittar du mer information om vad som skiljer vår lösning ifrån Waykes standardlösning (iframe) och hur vi kan hjälpa er att nå ut till fler kunder och på så vis öka er bilförsäljning.

Vill du också få dina bilar indexerade och listade på Google, kunna anpassa det grafiska gränssnittet för billistningen eller kanske börja annonsera på Facebook?

Läs mer om hur vi kan hjälpa er.

Swapis Wayke lösning
Fler och fler bilfirmor använder vår Wayke-lösning för sin billistning.

Wayke API plugin för WordPress, Vi lanserar en ny version

2.0 för vårt WordPress plugin ”Swapi Wayke API” är lanserad.

Några av nyheterna som kommit i samband med uppdateringen för vår Wayke API koppling är följande:

  • Sökmotorsopimerad listning
    Korrekt formaterade URL:er, titlar och beskrivningstexter (META-title och META-description).
  • Lätt att installera
    Installera vårt tillägg på din hemsida och aktivera det genom att fylla i din API-nyckel.
  • Anpassningsbar efter er grafiska profil
    Bestäm länkfärg, boxar samt typsnitt med bara några knapptryckningar.
  • Användarvänlig navigering
    Enkel och användaranpassad navigering oavsett enhet (dator, läsplatta, mobil).
  • Hög igenkänningsfaktor
    Ett gränssnitt som följer Waynes grafiska profil för högsta igenkänningsfaktor och användarvänlighet för era besökare på er hemsida.
  • Dynamiskt genererade XML-filer
    Automatiskt skapade XML-filer redo att användas för marknadsföring av era bilobjekt digitalt.

Eklunds Bil och Gustafssons Bil använder vår Wayke-lösning för sina billistningar.

Wayke API koppling, Wordpress
Wordpress CMS Hemsida

3 Tips innan du startar e-handel

Funderar du på att starta e-handel? Med över 15 års erfarenhet inom skräddarsydda e-handelsystem ger jag 3 viktiga tips och råd för att din e-handelsatsning ska bli en framgång!

3 Tips innan du startar e-handel
3 tips innan du starta e-handel.

1. E-handel? Börja med en marknadsanalys

Att lyckas med försäljningen på nätet kan ibland vara svårare än att sälja i en fysisk butik. Därför är det viktigt att du gör en grundlig marknadsanalys innan du tar det fulla steget ut på nätet. Det finns många dolda kostnader och konkurrensen är stenhård. Finns efterfrågan för dina produkter? Kan du matcha marknaden priser och samtidigt bibehålla en tillräcklig vinstmarginal? Hur ser konkurrensen ut och varför ska kunderna välja att handla ifrån din e-handel?

2. Direkttrafik, Organisk trafik och betald trafik, hur hittar kunderna till din e-handel?

Det kan vara smart att redan vid ett tidigt skede fundera över hur dina potentiella kunder ska hitta till din butik. Man brukar dela upp trafiken i tre olika typer:

Direkttrafik

De som knappar in din domän direkt i webbläsaren och på så vis hittar till din butik utan att varken söka på google, eller genom ”influencers” på olika sociala medier.

Organisk trafik

Den trafik som kommer ifrån sökmotorer när folk ”googlar” fram efter din e-handel eller en specifik produkt som du säljer. Det finns många parametrar som avgör om Google väljer att lista dina länkar överst bland sökreslutaten. Några av dessa är parametrar är hur sökmotoranpassad (titlar, meta-data, hur du arbetar med rubriker och vad för ord som förekommer i dessa m,m.) din e-handel är, om den är anpassad för mobila enheter (85% av Sveriges befolkning surfar från mobilen), hur din närvaro på sociala medier är och en mängd andra faktorer.

Betald trafik

Det säger sig självt, köpt trafik genom annonsering på sökmotorer (Google Ads), betalda samarbeten med influencers som marknadsför dina produkter och leder trafik till din butik, samt andra typer av annonser som leder besökare till din e-handel.

3. Fokusera och ge 100% varje dag

Oavsett hur duktig du är på att ha många bollar i luften kräver en lyckad e-handel fullt fokus och tar tid, det sköter sig inte självt. 100% engagemang är ett måste, att bara lägga några timmar i veckan för orderhantering och en sväng förbi posten räcker inte. Många som ger sig in på att sälja på nätet glömmer ofta av hur mycket tid som faktiskt krävs för att man ska lyckas.

Slutsats

20 år efter att de första butikerna slog upp på nätet fortsätter e-handeln att växa för varje år. Förutom en stark efterfrågan på just de produkter som du tänker sälja krävs även dagligt engagemang och tålamod och lite tur för att just din e-handel ska bli en lyckad satsning.

På Swapi har vi byggt och underhållit skräddarsydda e-handellösningar i över 15 år. Om du har känner att du har koll på bitarna ovan hjälper vi gärna till med de tekniska för att din e-handel ska bli en framgångshistoria. Beroende på vad du har för behov och förväntningar av systemet hjälper vi dig att sätta bygga upp en skräddarsydd e-handel för dig, vare sig det är i Magento, WooCommerce (WordPress) eller ett annat e-handelsystem.

Wayke, WordPress & användarvänlighet

Wayke billistning på din hemsida – med användarvänlighet i fokus

Är du en bilhandlare med en hemsida bygg i WordPress och vill integrera Wayke billistning?

Wayke Wordpress API

På Swapi har vi tagit fram en av marknadens bästa Worpress koppling mot deras API som kopplar ihop era bilar i lager och listar dessa på direkt på er hemsida.

Förutom att era bilarna automatiskt listas på er hemsida byggd i WordPress får även varje bil en egen sökmotorvänlig URL samt att du även serveras med data-filer¹ för att enkelt kunna skapa riktade annonser på Facebook och andra sociala medier för dina bilar.

Hör av dig till oss så förklarar vi mer om fördelarna med att koppla din hemsida med vårt billistningstillägg.

  1. Dynamiskt genererade XML-filer
    Extensible Markup Language